Металург-самоук розробив нову технологію виготовлення сталі

Технології виробництва сталі, якими людство володіє вже кілька століть, є так званими "зрілими" технологіями. За незначними деталями основа процесу одержання сталі залишається незмінною вже досить тривалий час. Тому, коли до інженерів університету штату Огайо звернувся металург-самоук Гарі Кола (Gary Cola) з заявою про те, що йому вдалося одержати на 7% міцнішу, ніж найкращі існуючі марки сталі, його заява була сприйнята досить скептично. Проте, коли інженери перевірили , вироблену новим методом, всі характеристики, заявлені Гарі Колою, підтвердилися, а інженери знайшли пояснення цьому феномену.

Загартовування сталі у промислових умовах відбувається протягом тривалого часу під впливом високої температури. Деякі марки сталі витримуються протягом декількох годин при температурі 900oC. Процес, розроблений Гарі Колою, який уже реалізований у вигляді експериментальної установки лабораторії SFP Works, LLC., у Детройті, проводить обробку сталевих листів, що переміщуються роликами, високою температурою у 1100oC, перш ніж вони занурюються у ванну з охолоджувальною рідиною. Весь процес займає не більше 10 секунд.

Нова марка сталі, зареєстрована під торговою маркою "", на 7% міцніша, аніж найвисокоякісніші сучасні марки сталі. При цьому, згідно із заявою Гарі Коли, нова сталь володіє неймовірною пластичністю. Не порушуючи властивостей цієї сталі, її можна витягнути або розкатати на 30% більше, ніж сталь, отриману у мартенівських печах.

При проведенні традиційної термообробки сталі, її структура при певній температурі проходить через так звану гомогенну фазу, під час якої руйнуються вуглецеві елементи. У новому процесі зміна температури відбувається настільки швидко, що вкраплення багатих вуглецем карбідів не встигають розкластися, що призводить до формування абсолютно нової мікроструктури сталі.

Ця унікальна підвищує податливість матеріалу, а це означає, що для руйнування такої сталі потрібно докласти значно більше зусиль. Ця властивість, поряд з властивістю пластичності, робить цю сталь ідеальним рішенням для автомобільної та військової промисловості. Використовуючи таку сталь, автомобілебудівники можуть розробити конструкції на 30% тонші та легші, ніж конструкції зі звичайної сталі, при цьому, не ставлячи під загрозу міцність і цілісність конструкції автомобіля.

Процес виробництва нової марки сталі також безпечніший для навколишнього середовища внаслідок того, що він витрачає менше енергії на кілограм сталі, у порівнянні з традиційними процесами.

Коментарі: