Цікаві факти про гроші 4

До появи паперових грошей використання монет призводило до великих незручностей. Коли в 1748 році Михайлу Ломоносову видали премію в 2000 рублів монетами, виявилось, що премія важила близько тонни. Ломоносову потрібно було найняти декілька возів.

На індійських банкнотах завжди є шпилькові проколи на лівому полі. Вони виникають тому, що в цій країні прийнято брошурувати грошові знаки у пачки. Раніше їх прошивали нитками.

У столиці Саудівської Аравії Ер-Ріяд діє спеціальний . Тут усі співробітники і клієнти – жінки. Це дає можливість жінкам брати участь в економічному житті, не порушуючи вимог ісламу.

У Сполучених Штатах діє закон, який забороняє робити копії платіжних документів. У 1893 році був заарештований і оштрафований художник, який зобразив на своїй картині три американські банкноти в усіх подробицях.

Бюро гравірування і друку роблять спеціальні випуски для багатих колекціонерів: листи нерозрізаних банкнотів, на яких розміщуються від 4 до 32 грошових знаків. Такі листи офіційно продаються за ціною вище за свої номінали і виходять в обмеженій кількості.

Самий незвичайний випадок підробки грошей стався в Перу: банкноти друкували ув’язнені однієї з в’язниць. Коли справа дійшла до суду, судді опинилися в скрутному положенні: усі злочинці вже були засуджені довічно.

Найвідомішим пограбуванням XX століття став напад на потяг, що перевозив , який стався 7 серпня 1963 року в Англії. Здобич склала 2 631 684 фунтів стерлінгів. До речі, усі грабіжники з часом були спіймані та засуджені на різні терміни.

Найбільшу колекційну ціну з числа грошових знаків, що перебувають обігу, має США 1934 р. випуску номіналом у 10 000 доларів. Каталоги оцінюють такий знак, що знаходиться у банківському збереженні, у 30 тисяч доларів.

Наймоторошнішу інфляцію в історії пережила Німеччина. Після Першої світової війни, щоб розрахуватися з боргами, уряд Німеччини став друкувати нічим не забезпечені гроші, і відразу вартість паперової марки поповзла вниз. Менш ніж за два роки, з 1922 по 1923 рік, ціни в Німеччині злетіли на недосяжну висоту. Наприклад, ціна німецької поштової марки виросла з 20 пфенігів до 500 мільярдів марок.

У 2004 році найбільші корпорації США добилися від державного казначейства права розміщувати на доларах свою рекламу. За грошима з рекламними текстами вже полюють колекціонери.

Джерело: http://1den.ru

Коментарі: